Sabtu, 11 Februari 2017

SHAPE/BENTUK



Some simple shapes can be put into broad categories. For instance, polygons are classified according to their number of edges as trianglesquadrilateralspentagons, etc. Each of these is divided into smaller categories; triangles can be equilateralisoscelesobtuseacutescalene, etc. while quadrilaterals can be rectanglesrhombitrapezoidssquares, etc.
Other common shapes are pointslinesplanes, and conic sections such as ellipsescircles, and parabolas.
Among the most common 3-dimensional shapes are polyhedra, which are shapes with flat faces; ellipsoids, which are egg-shaped or sphere-shaped objects; cylinders; and cones.
If an object falls into one of these categories exactly or even approximately, we can use it to describe the shape of the object. Thus, we say that the shape of a manhole cover is a disk, because it is approximately the same geometric object as an actual geometric disk.

TERJEMAHAN :

Beberapa bentuk sederhana dapat dimasukkan ke dalam kategori. Misalnya, poligon diklasifikasikan menurut jumlah yang dari tepi segitiga, segiempat, segilima, dll Masing-masing dibagi menjadi kategori yang lebih kecil; segitiga sama sisi dapat, sama kaki, tumpul, akut, sisi tak sama panjang, dll sementara segiempat bisa persegi panjang, rhombi, trapesium, kotak, dll

bentuk umum lainnya adalah titik, garis, bidang, dan bagian kerucut seperti elips, lingkaran, dan parabola.

Di antara bentuk 3 dimensi yang paling umum adalah polyhedra, yang bentuk dengan wajah datar; ellipsoids, yang berbentuk telur atau benda berbentuk bola; silinder; dan kerucut.

Jika ada benda jatuh ke salah satu kategori ini persis atau bahkan kurang, kita dapat menggunakannya untuk menggambarkan bentuk objek. Dengan demikian, kita katakan bahwa bentuk penutup lubang adalah disk, karena itu adalah sekitar objek geometris yang sama sebagai geometris disk yang sebenarnya.
Google Translate for Business:Translator ToolkitWebsite TranslatorGlobal Market Finder


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Entri Populer